tirsdag 18. september 2012

Alltid er det noe!

Nå er det en uke siden operasjonen og jeg kan overraskende nok spise så og si normalt igjen! Det er ikke værst, tilogmed legen ble overrasket. Jeg har ikke helt turt å spise knekkebrød enda, men kan fint spise brødskiver med skorpe og normale middager. Det eneste problemet nå er kjeven. Den har helt låst seg! Den har vært dårlig det siste året og låser seg lett, men vanligvis kan jeg massere litt på det og så løser det seg, men etter at de har åpnet kjeven min så himla mye opp når de skulle operere er den helt låst. Var på legevakta i sted å kikket på det, for det er jo begrenser hvor store ting jeg får inn i munnen nå. Det største jeg får inn er en pekefinger, og den er ikke særlig stor. De fant ikke ut hva som var galt, men at det kunne ha noe å gjøre med å smertene overføres fra halsen og setter seg i kjeven. Men jeg har jo ikke noe særlig vondt i halsen? Så de bestilte time til røntgen på sykehuset til i morgen. Så får vi finne ut av det da!

Å fjerne mandlene er det smarteste valget jeg har gjort, og så lenge man er forsiktig og ikke anstrenger seg for mye og spiser for harde ting den første uken slipper man mye smerter. Ikke hør på skrekkhistorier, for det er veldig få det gjelder!

Min første uke etter operasjonen i bilder:





Ingen kommentarer: