onsdag 13. november 2013

Hei, jeg er 20 nå.

Nå er jeg blitt 20 og er offisielt ikke en tenåring lenger. Det føles ikke så veldig annerledes ut egentlig, så jeg er fortsatt meg selv helt og holdent. Forskjellen er at jeg faktisk kan gå ut og kose meg istedenfor å bli trykka inn på et lite sted med dårlig dekorasjon, forferdelig øl/spy stank og masse drita småunger. Jeg kan gå ut og sette meg på et koselig sted med gode venner, passelig volum på musikken og på et sted det faktisk er helt ok å være. Og jeg kan drikke sprit.

Hadde en kjempe koselig feiring på mandag. Jeg og Susanne var først på shopping (med Espen sitt kort siden jeg er sånn halveis blakk) der jeg kjøpte en veldig søt kjole til 99,- og så spanderte mamma et par nye sko til meg. Espen møtte oss i byen etterpå der vi gikk til gullsmeden for å finne en gave til meg fra han. Han fant et nydelig hjertesmykke i sølv med øredobber til. Så møtte vi Olav, stakk opp til oss og drakk et par øl mens vi koste oss masse. Vi var å spiste på Fridays og det var digg, men selvom de visste veldig godt at det var bursdagen min, var det heller de på nabobordet som fikk bursdagssang og gratis dessert. Ikke oss. Litt skuffende men det går bra. Var og litt kjipt at jeg ikke ble spurt om leg når jeg kjøpte min første drink. Og at det var minimalt med alkohol i (den kunne like gjerne ha vært alkoholfri) og den kostet 129,-. Så nei, jeg skal ikke på Fridays på neste bursdag, og jeg skal aldri kjøpe drink der igjen. Men vi var innom et eller annet sted med nasjonalteateret og tok en tequila shot og innom panda for å kikke før vi gikk hjem og spilte guitar hero, hørte på musikk og koste oss kjempe masse.

Nå er jeg på vei hjem til Mandal for første gang på lenge. Bursdagsfeiring med familien og med Guro på lørdag. Liker meg bedre ute i byen i Mandal enn i Oslo egentlig, for her møter man alltid kjennsfolk uansett hvor man er og det synes jeg er helt topp. I Oslo er man så anonym. Men til gjengeld så er det gøy når folk spanderer drikke på en, og det skjer ikke i Mandal! Jeg kommer til å savne Espen masse denne uka, men tror han koser seg nå som han har fått ny skrivepult og kan spille så mye Smite han vil! Og han er litt irritert på meg siden jeg ikke er så flink til å rydde, men det er nå så. Jeg gleder meg kjempemasse til å komme hjem til mamma og pappa, og jeg gleder meg også til å få lagt meg i badekaret!

Jeg har forresten fått jobb også nå! Jeg jobber i ferskvaredisken på en ICA butikk. Har bare vært på opplæring tre dager, men til nå er det kjempe gøy! Eneste er at de vil ha meg to steder, i ferskvare disken og i bakeriet så har litt ekstra å sette meg inn i, men er jo gøy at de ser et potensiale. Jeg skal på julebord snart, og jeg kjenner ingen så det blir litt skummelt men tror det er greit at jeg er med for da blir jeg kanskje fortere kjent med folk. Uansett så er det helt topp på ICA!

Og nå sitter jeg bare å skriver for å få tida til å gå, men jeg vet ikke hva mer jeg kan skrive så jeg tror det var det for nå.

Ingen kommentarer: