tirsdag 13. desember 2011

Tentamen = stress?

Akkurat nå sitter jeg egentlig å jobber med medietentamen som jeg nevnte i forrige innlegg og innlegget før der igjen. Jeg fikk en skikkelig fin overraskelse når jeg plutselig fant ut at jeg fikk grafisk-design oppgave!

Oppgaveteksten:
Lag informasjons- og markedsføringsmateriell som kan brukes i en nasjonal holdningskampanje om læreres bruk av Facebook.

- Grafisk retorikk - plakater
Lag to plakater i A3-format med tekst og bilder som formidler hvordan og/eller hvorforvennskap på Facebook mellom og elever påvirker skolehverdagen. Tre skal advare mot vennskap, tre skal oppmuntre til det. Bruk egne bilder til plakatene. De skal trykkes på tykt papir (tilgjengelig på skolen) og leveres ved presentasjonen i tillegg til å leveres som PDF for trykk på moodle i MK-faget.


Easy task, right? NEI..
Den er ikke akkurat vanskelig, men den tar ganske lang tid. Nå har jeg sittet fra klokken halv 10 i dag morges til nå i nesten ett strekk og jobbet. Til nå har jeg lagt så og si alle planer klare (resten tar jeg på sparket), laget skisser, satt opp kladd i InDesign og redigert masse i photoshop! Så nå holder jeg egentlig på med kommunikasjonsplanen ettersom jeg ikke får gjort så veldig mye mer uten bildene jeg skal ta i morgen av min kjære modell, Martine.

Satser på at oppgaveen går like glatt i morgen som den har gjort i dag og at det ikke oppstår noen uventede problemer. Det lynet i sted, da var jeg litt redd. Også tapte jeg i Uno mot Helge..

Helge er min arbeidspartner når det kommer til presentasjoner og slikt. Vet ikke hvorfor, men tror vi er flinke til å hjelpe hverandre ettersom at han er en veldig logisk person mens jeg er kreativ. Derfor er våre sterke sider forskjellige og det funker fint å hjelpe hverandre!


Sinnafjes mens vi jobber!

Men nå må jeg jobbe litt til.. Snakkes!

Ingen kommentarer: