torsdag 23. august 2012

En litt annerledes skole

Nå er jeg jo som sagt student ved Norges Kreative Fagskole (NKF) og jeg studerer grafisk design.
Til nå har det egentlig bare vært fadderuke hvor 2. års studentene drar oss med på elleville fester rundt forbi i Oslo. Den beste til nå har definitivt vært på piratbåten. Arrrr!
Tenker jeg dropper å gå ut i dag ettersom at formen er sliten og ikke helt på topp. Kanskje rydde litt og få tatt en tur rundt i området å kikke litt?

I dag var første ordentlige skoledag, hvor jeg ble kjent med resten av klassen. Husker fra andre skoler at man setter seg ned livredd og spent og må introdusere seg selv for resten av klassen. Her ble det gjort litt annerledes! Når vi kom til klasserommet ble vi møtt av et stort skilt; "Velkommen, annenhver person ta av en sko!" Ja, EN sko.. Så jeg gjorde det, før jeg satt meg ned. (Læreren spilte en veldig gammel sang som het "ta av skorna" eller noe slikt. Så skulle alle med to sko hente en random sko helt fremme i klasserommet og finne eieren. Slik ble vi delt inn par som skulle intervjue hverandre.  Istedenfor å presentere seg selv skulle vi presentere partneren.

Vi ble også delt inn i grupper på fire som skal være arbeidsgruppa resten av semesteret/året. Kom i en veldig grei gruppe og er fornøyd! Så skulle vi lage gruppenavn, grupperegler og et felles mål før vi fikk gå hjem. NKF altså <3 p="p">
Btw, siden jeg er sørlending tror folk at jeg heter Malin når jeg introduserer meg selv. Godt vi fikk navnlapp som jeg kunne peke på!


Ingen kommentarer: